Varför har Volvo en symbol för "man" på sin logga?

Look look!


Kommentarer
Postat av: emelie

Åh, blir så himla sur på allt sånt där!

Två kilar i min klass håller på i skolan hela tiden med att inte plocka undan efter sig och säga att städa och laga mat osv är tjejgöra...

läste en tidning också där en manlig ryttare blivit intervjuad och han sa ungefär såhär: " I skolan blev jag retad för att jag gillade hästar eftersom det sågs som tjejers intressen och det var ju töntigt. Men egentligen är manliga ryttare vanligare. Tjejer lagar mat och rider och allt sånt, men det är männen som alltid blir nåt stort, som kockar t.ex."

Och på gympan i skolan så har vi "vikter" vi ska lyfta. De störta är blå, mitten är gula och de minsta är rosa för de ska ju de små tjejerna ha...

Vill bara säga tack för att du har fått mig att vilja kämpa för kvinnan. De ska ha lika mycket lön som män och bli behandlade som de! Inte som några jävla objekt. Din blogg betyder sjukt mycket, du inspirerar! :)

2011-10-28 @ 22:33:58
URL: http://www.emelieeconstant.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0