Låtar jag borde hata men inte kan låta bli att gilla

De flesta hiphop-låtar handlar om tjejer. Det vet alla. So?

Jag älskar hiphop, och lyssnar därför på dessa låtar ofta, och jag kan ju inte låta bli att bli arg på att alla låtar handlar om tjejer. Tjejer som objekt. Om de hade handlat om tjejer, såsom tjejer sjunger om killar, fine. Men nu är det inte så.

Tjejerna är i låtarna mest bara till för sex, och det är det som gör mig så jävla arg. När tjejer sjunger om killar, så sjunger dom om kärlek och sånt, och ser killen som en människa, medan killar i många fall (inte alla) bara sjunger om tjejer som om dom vore nåt man använder en kväll och slänger i soptunnan nästa. Ett objekt alltså.

För att inte tala om videorna.



Och det sjukaste är ju att tjejerna hänger På. Vafan gör Britney här i videon egentligen? Bara juckar i minimala hotpants och typ bh.

Dock gillar jag inte den här låten, den suger ju.

Men det finns ju låtar där tjejer ses som objekt som jag gillar, även fast jag inte borde.

Low - FloRida, T-pain
Dirty Dancer - Enrique Iglesias Usher
One More Chance - The Notorious B.I.G
listan kan göras lång....


Tur att vi har Michael Jackson people! Han sjunger aldrig sånt :D

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0