Pride and Prejudice

Så inspirerande film. Ibland tror jag att jag är född i fel århundrade, fast bara nästan. Tänk och ha levt när alla män bar skitsnygga hattar (även om dom i den här filmen inte gör det, lite senare än det här tycker jag, typ som i Illusionisten), alla bar vackra kläder och frisyrer. Alla visade respekt för varandra, och allt var ganska så enkelt.

Å andra sidan, inte fasen hade jag kunnat dansa hip hop på den tiden! Det fanns inte ens. Och att en kvinna skulle bo ensam och kunna försörja sig själv, var det inte tal om. Jag skulle antagligen bli jävligt förbannad på ett sådant samhälle när allt kommer omkring. Jag skulle inte finna mig i att ha så uppenbart lägre status än en man, bara för att jag är kvinna. Nepp, det skulle jag inte klara. Så ändå, tack för att jag lever idag! Och än idag, fast att det är 2011, så är det fortfarande stor ojämlikhet mellan man och kvinna, och det ska jag göra mitt bästa för att ändra på!




Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0