Jag är lite kär/ Är utseende allt?

i Kapten Röd O_o

Han är ju underbar! Jag dog lite igår.

Nu ska jag plugga. Det känns ju sådär.



Jag tänkte del med mig av lite tankar, Igen. Igår träffade jag en kompis som sa typ såhär:

"hallå amanda, din blogg är ju ingen blogg, det är ju ett diskussionsforum för feminister!"

Då blev jag nöjd, för det är precis det jag vill ha ut av den här lilla webbsidan. Diskussion, reaktion. Det finns alltför många som är helt neutrala, som inte har en åsikt, jag försöker skapa lite opinion. Jag säger lite, eftersom min blogg inte är sådär extremt stor haha. Men det gör inget, för jag har ett ganska jämt, om än lågt, antal läsare om dagen. Och det innebär ju att jag har några followers. Och sålänge någon enda vill läsa det jag skriver om, sålänge någon lyssnar, tänker jag blogga. Jag är så sjukt glad att ni som följer min blogg gör det, ni är verkligen guld värda! Jag är sjukt glad för att någon verkar tycka att jag inte pratar strunt!



Jag tänker ta upp ett litet exempel nu.

Alla tjejer i berättelser som har nån makt över männen, har det på grund av en sak. Sitt utseende. Dom får makt över alla för att dom är snygga. Till exempel i filmen Monster House, asrolig film (och lite läskig om man är feg som jag!) Den handlar om två killar som träffar en tjej och sen ska dom döda ett monsterhus. Hon är en ascool tjej, inte sådär töntig som många tjejer i filmer är. Vilket är bra. Men det dåliga är att killarna bara lyssnar på henne för att hon är snygg. Samma i Biblen. (Oj herregud, nu börjar hon med den igen....) Finns ett kapitel om en tjej (ja det är sant, finns faktiskt en och annan tjej även om det är svårt att tro) som kan kontrollera en kung då han tyckte hon var så vacker att hon fick bli hans drottning.

Vad säger då detta? Jo att tjejer inte kan ha power över män om hon inte är snygg. Hur blir det då med oss vanliga dödliga, som inte har ett utseende som får folk att stanna till och beundra oss? Ska vi bli nedvärderade för det? Och varför lyssnar folk på män hur dom än ser ut?

Det är orättvist. Punkt.

peace ♥

Kommentarer
Postat av: emelie

En blogg behöver inte vara något där man hela tiden skriver vad man gjort? Detta är en blogg, men en annorlunda...

bättre än de flesta jag läst iaf!

2011-11-06 @ 16:58:47
Postat av: Ruvejda

tycker din blogg är annorlunda och bra! :D Man får ju skriva om vad man vill ju, hehe :D

2011-11-06 @ 17:15:32
URL: http://jetaaaime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din åsikt:

Trackback
RSS 2.0